Monday, January 30, 2012

Arsenal bangkit singkirkan Villa


Arsenal bangkit singkirkan Villa




Robin van Persie menjaringkan dua kali sepakan penalti Arsenal datang dari dua gol untuk menewaskan Aston Villa 3-2 di Stadium Emirates dan menempah tempat dalam pusingan kelima Piala FA mereka. Richard Dunne dan Darren Bent telah meletakkan pasukan pelawat di perintah pada waktu rehat tetapi Gunners telah diberikan talian hayat pada permulaan separuh masa kedua apabila Dunne terumbang-ambing Aaron Ramsey, dan Van Persie tenang menghantar hasil spot-kick.


Dalam tempoh dua minit, Theo Walcott telah diratakan melalui pengambulan bernasib baik dan kemudian satu lagi penalti dari kapten mereka menyelesaikan pemulihan untuk menghantar orang-orang Arsene Wenger melalui ke 16 yang lalu menentang Sunderland atau Middlesbrough.


Arsenal - yang telah kehilangan tiga berturut-turut Liga Perdana permainan kehilangan tanah di empat teratas - bermula dengan cepat. Thomas Vermaelen membidas goalwards mogok 25 meter selepas ditubuhkan dari sepakan percuma oleh Van Persie, walaupun Villa penjaga gol Shay Given disentuh alih. Pada 13 minit, pas Walcott dikumpul Tomas Rosicky dan dilangkau ke dalam kotak Villa, tetapi hanya dapat letupan rembatannya melepasi pos terdekat.


Villa mogok pertama
Walaupun ditambat semula, Villa mempertahankan tegas dan kelihatan berbahaya di atas berehat melalui Bent dan Keane. Gabriel Agbonlahor telah berpecah untuk Villa ke bawah di sebelah terdekat, tetapi kemudian menghantar salib itu terlalu jauh melalui kawasan penalti Arsenal. Ia tidak mengejutkan apabila pelawat mendahului pada 33 minit. Sudut yang bekerja melihat Stiliyan Petrov backheel melepaskan Keane, yang mengapungkan bola melalui Arsenal enam meter kotak di mana Dunne bangun di atas pertahanan statik kuasa dalam kepala.


Arsenal melihat reaksinya, dengan Memandangkan memerlukan dua percubaan untuk mengumpul pukulan yang rendah dari Rosicky. Ramsey ghosted dari kiri, dan telah disekat pada pos terdekat oleh Memandangkan. Penutup Villa kemudian menewaskan rendah Oxlade-Chamberlain, 20 meter mogok, sebelum pelawat berpecah untuk menjadikan kedudukan 2-0 sejurus sebelum separuh masa. Stephen Ireland makan Bent dan memandu bersudut adalah bersambut oleh Lukasz Fabianski, tetapi penyerang England pertama untuk bola longgar dan slotted dari ketat sudut.


Arsenal telah berkumpul semula pada selang dan cepat kembali serangan Per header Mertesacker dari satu sudut telah dibersihkan selaras dengan Ireland. Satu lagi langkah yang mengalir Arsenal membuka pertahanan Villa, tetapi Ramsey ditikam rembatannya terus pada penjaga.


Stunning 16 minit
The Gunners telah dianugerahkan penalti 54 minit Dunne terumbang-ambing Ramsey selepas dia melekap ke Alex Song melalui-ball. Van Persie tidak membuat kesilapan daripada tempat, menghantar Memandangkan jalan yang salah kerana dia slotted ke penjuru bawah kiri, untuk memberi hidup baru ikat.


Dalam tempoh dua minit, Arsenal telah peringkat. Walcott terpelanting ke sebelah kanan kawasan penalti Villa dan menikam bola merentasi garisan gol, di mana Alan Hutton memecahkan pelepasan menentang England ke hadapan dan ia ricocheted menjadi bersih.


Setia Emirates Stadium, begitu kritikal Wenger dalam kekalahan hujung minggu lepas 2-1 oleh Manchester United, kini dengan suara penuh sebagai pasukan tuan rumah terus menyapu ke hadapan. Laurent Koscielny pecah ke bawah kiri dan ke tepi kotak Villa, di mana beliau telah ditangkap dari belakang oleh Bent dan sekali lagi pengadil Mike Jones menunjuk ke tempat tersebut. Van Persie melangkah sekali lagi, kali ini meletakkan bola ke sudut kanan bawah untuk beberapa matlamat 25 musim untuk melengkapkan pemulihan pada jam.

Villa telah meninggalkan mengejutkan tetapi kredit mereka, dan mengaum penuh semangat oleh kontinjen perjalanan 5,000 orang, mereka kelihatan untuk memecahkan dengan cepat melalui Agbonlahor. Walcott memotong dari kanan dan Memandangkan telah berjaga-jaga untuk mengalahkan memandu bersudut, pemulihan jatuh tepat di belakang Van Persie.


Petrov menewaskan perangkap ofsaid, tetapi penyusutan pertama kali dijalankan jelas oleh Mertesacker. Ciaran Clark memandang dengan satu goalwards header, yang diadakan oleh Fabianski dan Gunners ditutup akhir sepuluh minit untuk mengambil tempat mereka dalam pusingan lima, iman dalam pengurus Wenger dipulihkan, untuk sekurang-kurangnya.



No comments:

Post a Comment